Depo, Çınar Eslek’in kişisel sergisi ‘Teyel, Uzuv, İlizarov’a ev sahipliği yapıyor. Sanatçının son dönemde üzerinde çalıştığı Hayal-Et, eklemleme ve yamalama, çeşitlilik ve melezlik, eksiklik ve tamamlanmışlıkla ilgili sorulardan yola çıkan sergi, bedenin imkanlarına yönelik çeşitli önermeler sunuyor.
‘Teyel, Uzuv, İlizarov’; yoğun dikişlerle işlenmiş kumaşlardan, bu kumaşlara kemik, beton, porselen gibi buluntu malzemelerin eklenmesiyle ortaya çıkmış heykellerden, içerisinde sergiye dair kimi anahtarları barındıran videolardan ve kağıt üzerine desenlerden oluşan bir organizma.
Eslek’in zaman zaman çocukluk anılarından veya hikayelerden beslenen melez canlıları; kumaş üzerinde, çevreleriyle bir, doğadan ayırt edilemez haldeyken, heykellerindeki beton gibi şehir hayatına özgü malzemelerle de iç içe geçiyorlar. Bu geçişlilik, kendini sanatçının yazar Bihter Sabanoğlu ile işbirliği içerisinde ürettiği videoda, Baltalimanı Hastanesi’nin mimari ve ideolojik katmanları ile sanatçının kendi anı ve günlüklerinin çakışmasında da gösteriyor.
Sunduğu tuhaf imgelerle ziyaretçilerini var olanın dönüşüm imkanları üzerine düşünmeye davet eden ‘Teyel, Uzuv, İlizarov’, insanın merkezde olduğu hiyerarşinin sonlandığı hayvan-oluş, yeryüzü-oluş ve makine-oluşa dair olası senaryoları ortaya koyuyor.
Küratörlüğünü Ceren Erdem’in yaptığı sergi 4 Kasım’a kadar görülebilir. (KÜLTÜR SANAT SERVİSİ)